1. Diagnostyka25%

fizjoterapia-rzeszow-specjalisciTerapia indywidualna rozpoczyna się od pierwszej wizyty diagnostycznej. Czas spędzony na szczegółowej diagnostyce pozwala ocenić fizjoterapeucie stan w jakim jest pacjent. Szereg wykonywanych testów, dogłębna analiza problemów pacjenta pozwala zrozumieć specjaliście w jaki sposób ruch (niekontrolowany/nieprawidłowy) wpływa i generuje dolegliwości, które występują u pacjenta.

2. Ocena i analiza50%

ocena-fizjoterapia-rzeszowZlokalizowanie w organizmie „słabych punktów” (ograniczenia i deficyty w zakresie stabilności, mobilności i kontroli motorycznej) umożliwia wybrać najkorzystniejszą strategię terapii i leczenia.

Na podstawie specyficznego badania odnajdujemy źródło bólu.

3. Terapia funkcjonalna75%

Terapia ma na celu przywrócenie prawidłowych wzorców ruchowych, utraconej funkcji ruchowej, jej wzmocnienie i utrwalenie. Indywidualna praca z fizjoterapeutą głównie bazuje na nowoczesnej koncepcji pracy Kinetic Control.

4. Prewencja100%

Specjaliści kładą nacisk na edukację dobrych nawyków, która zapobiega nawrotom problemu w przyszłości. Działania prewencyjne są bardzo ważne. Zwrócenie uwagi na higienę ruchu pozwala uniknąć przykrych sytuacji w przyszłości.

Dla naszych pacjentów i nie tylko prowadzimy bezpłatne warsztaty, na których fizjoterapeuci udzielają cennych wskazówek jak zadbać o swoje zdrowie.

Do jakich pacjentów jest kierowana indywidualna praca z fizjoterapeutą?

Ze względu na to że „ruch” jest nieodzownym elementem funkcjonowania w życiu codziennym, terapia ta nie jest ograniczona do wąskiej grupy ludzi. Kinetic Control ma zastosowanie nie tylko w przypadku ostrych dolegliwości (gdzie wiele koncepcji fizjoterapeutycznych znajduje zastosowanie), ale przede wszystkim w przypadku dolegliwości przewlekłych.

Wielu pacjentów pomimo wyeliminowania dolegliwości bólowych podczas rehabilitacji, po kilku tygodniach, miesiącach wraca uskarżając się na nawrót objawów. Wynika to z tego, że często stosowane jest leczenie objawowe, zamiast leczenia przyczynowego, a wiele dolegliwości jest następstwem aktywności ruchowej (powstaje podczas jakiegoś ruchu, lub jest jego następstwem) lub nieprawidłową pozycją spoczynkową. Należy zaznaczyć, że brak dolegliwości bólowych nie decyduje o zakończeniu rehabilitacji, a funkcjonalna terapia czasem wymaga kilku tygodni, a nawet miesięcy systematycznej pracy ze strony pacjenta i fizjoterapeuty.

Więcej informacji na temat Kinetic Control w wywiadzie z dr.Michałem Hadałą lub na stronie www.fizjo-sport.pl